בעולם התקשורת כיום המדיה תלויה בפרסום כדי שתוכל לפעול ולהחזיק מעמד כלכלית. הפרסום מועבר אלינו בכל האמצעיים. מאות מיליארדי דולרים מושקעים בפרסום שמטרתו לגרום לנו לצרוך או לא לצרוך מוצרים/רעיונות מסוימים ולהעדיף אותם על אחרים. חלק מעולם הפרסום הוא ליצור תחושה שהפתרון לכל בעיותינו הוא המוצר.


ניתוח פרסומת 

פרסומת מסחרית

מטרתה של הפרסומת המסחרית להניע את הצרכן לרכוש מוצר או שירות מסוים ולגרום להעדפתו על פני חלופות אפשריות. 

הפרסומת המוצגת כאן היא אחת ממיני  סדרת הפרסומות שעשו סנדי בר ואקי אבני לחברת מילקי במהלך השנים 1997-2010 בתקופות שונות.
פרסומת זו נמצאת תחת הכותרת "הקרב על המילקי" בה מתחרים בר ואבני בבית משפט על מי יזכה במילקי כחלק מחוזה הגירושים שלהם- השניים אכן התגרשו באותה תקופה, מה שמוסיף של אמת בדויה לפרסומת.
המופיעים בפרסומת הינם ידוענים מה שיוצר בקרב הצופה הערצה.
הפרסומת מציגה את המילקי כמוצר הנחשק ביותר שעבורו מוכנים השניים להגיע עד לבית משפט כדי לזכות בו- מה שהופך את מי שמחזיק במוצר כמנצח וכחזק.

הפרסומת משתייכת לסוג הפרסומת הרגשית אשר עובדת על הפן האמוציונלי,
שבמקרה זה הוא הומור.
בפרסומת סיסמה חוזרת "מילקי שלי" וגם "מילקי- אל תשאירו אותו לבד" אשר מטרתן להדהד בראש שהצופים ולעורר בהם חיבה ואהבה למוצר ואת הרצון לקנות אותו, וכדאי שיעשו זאת מהר לפני שיגמר.
שיר המקרנה מתנגן לאורך כל הפרסומת והוא מעניק אווירה הומוריסטית, כיפית, ואף מושך תשומת לב בשל היותו שיר מוכר, וכך גם הופך את מילות השיר בפרסומת לקליטות ונזכרות.
ריקוד המקרנה אף נרקד לקראת סוף הפרסומת- כל יושבי בית המשפט- כולל עורכי הדין והתובעים- קמים לרקוד, דבר זה מעלה את הקומיות בשל שבירת הרציניות שמייצג בית המשפט.
כל הפרסומת עצמה משולבת הומור– כבר בהתחלה רואים כיצד הזוג מתגרש ללא עורכי דין וברוח טובה- אך ברגע שצריך להחליט של מי המילקי הם ישר מתקשרים למשרדי עריכת דין ובהמשך מגיעים לבית המשפט- שגם התנהלותו כולה אבסורדית ומצחיקה.
בפרסומת ישנם רמיזות מיניות– למשל היותה של סנדי בר לבושה בשמלת סטרפלס קצרה בצבע סגול נועז עם מחשוף בתוך אולם בית המשפט, או כאשר היא מלקקת את הקצפת הלבנה בחושניות מהאצבע שלה וגם אמירתה "מילקי שלי" בקול חושני, אלו הם רמזים סמויים שמטרתם לגרות את הצופה.

nh.jpg
צילום מסך מתוך הסרטון- ערוץ היוטיוב של מילקי

המסר- המילקי הוא המוצר הנחשק ביותר, "מילקי שלי", "מילקי אל תשאירו אותו לבד".
המוען- חברת שטראוס, מעדן מילקי.
הנמען- הצופים בפרסומת בטלוויזיה, במחשב, בטלפון.
אמצעי התקשורת- פרסומת טלוויזיונית.


פרסומת חברתית

פרסומת חברתית היא פרסומת שמאחוריה עומד גוף ציבורי שאינו מסחרי ו/או פרסום שעל פי תוכנו ניתן לייחס לו מטרות חינוכיות, ערכיות והתנהגותיות של תרומה לקהילה ולזולת או של אספקת מידע חיוני לציבור, ושל היעזרות בשירותים חברתיים ציבוריים.

הפרסומת המוצגת אשר הפיקה לפ"מ– לשכת הפרסום הממשלתית בשיתוף משרד הבריאות- הופקה לרגל יום האיידס. מטרת הפרסומת היא לעודד תקשורת בין הפרטנרים וכמובן שימוש בקונדום.
הפרסומת יצאה בתאריך 4.12.2017 והשחקנים העיקריים בה הם שגיא ברייטנר יוצא הישרדות ויוטיובר וארבל קינן יוצאת האח הגדול ודוגמנית. השניים  הם ידוענים.
במהלך הפרסומת רואים כיצד השניים מכירים ועומדים לשכב אך הקריין מציג את הבעיה- שהאם לא נראה להם אבסורד שהם עומדים לשכב אחד עם השני כאשר הם לא מכירים? כאשר יחסים עם הספר או הקצב שלהם הם יותר מעמיקים.
הפרסומת מעודדת היכרות טובה יותר עם מי שאנחנו עומדים לשכב איתם, וכמובן- שימוש בקונדום. 
פרסומת זו יצאה לרגל יום האיידס הבין לאומי ואכן משרתת את מטרתה- הסיכון להידבק באיידס גבוה יותר אם לא משתמשים בקונדום- שכן שימוש בו מפחית את הסיכון- כמו הכרת הפרטנר.

הפרסומת משתייכת לסוג הפרסומת הרגשית וגם השכלתנית אשר עובד על הפן האמוציונלי.
הפרסומת מהולה בהומור– למשל כאשר השניים נכנסים מתנשקים ולפתע הופך הגבר לספר של האישה- שאפילו לו יש יותר תקשורת איתה והם מתחילים לדבר על סוגי תסרוקות, או שהם נכנסים למיטה וכאשר האישה מורידה את החולצה היא הופכת לנהג מונית, וגם כשהם במיטה עצמה הם מתהפכים והאישה הופכת לקצב של הגבר, שמתחיל לדבר איתו על סוגי הבשרים, וגם כאשר הופך הגבר לכלב- כי איתו הרי האישה מדברת יותר.
במקרה הזה רמזים מיניים בפרסומת הם הפרסומת עצמה- רואים זאת כאשר השניים מתנשקים ומתגופפים, נכנסים למחסן עמום אורות ומתפשטים, נכנסים למיטה ומתחילים להוריד את הבגדים.
הפרסומת עצמה עוסקת במין בטוח עד כמה שיותר- כדי למנוע מצבים כמו הידבקות במחלות.
לאורך כל הפרסומת ישנה פנייה ישירה לקהל כאשר הקריין מצג עד כמה מגוחך כל הרעיון של לשכב עם אדם שאת/ה בקושי מכיר/ה.

ובמידה וכבר שוכבים, אז אומר הקריין "תעשו טובה, שימו קונדום", שזוהי גם סיסמת הקמפיין.

 בסוף הפרסומת- כדי לאושש את דברי הקריין ומטרת הפרסומת כולה, רואים את האישה שואל את הגבר: "תגיד שנייה יש לך פה קונדום, נכון?"nh.png

המסר- כדאי להכיר את מי שאתם עומדים לשכב איתו, והכי חשוב- שימו קונדום.
המוען- משרד הבריאות.
הנמען- כל מי שצופה בתשדיר ומקיים יחסי מין גם אם הוא לא מכיר את הפרטנר/ אנשים שלא שמים קונדום.
אמצעי התקשורת- פרסומת טלוויזיונית

פרסומת מתחזה 

פרסומות אלה הן פרסומות מסחריות המתחזות לפרסומות חברתיות. המטרה היא מטרה שיווקית והגדלת הרווחים, כאשר נשענים על מסר חברתי, של עזרה לזולת ותרומה לקהילה.

הפרסומת אשר הפיקה חברת הקוסמטיקה דאב, היא הפרסומת מתחזה.
בפרסומת רואים אמהות ואת ילדותיהן כאשר הן מצטלמות לתמונה, בכל אחת מהתמונות הזמן עוצר לשנייה ורואים מה האם והילדה עשו ברגע הצילום.
במהלך הפרסומת ניתן לראות כיצד הילדות הקטנות מחקות את הפעילויות שהאימהות שלהן עושות- פעולות אלה קשורות אל הגוף והמראה החיצוני.
למשל כאשר הילדה והאם שבבריכה מצטלמות בבגדי ים, האם מסדר את בגד הים שלה- כלא מרוצה מגופה, לבסוף היא מחליטה להצטלם כאשר מגבת מכסה את גופה וכך גם ילדתה עושה- כעוקבת אחרי הפעולות של אימה. דוגמה נוספת היא כאשר באים לצלם ילדה מכבה את הנרות אך אימה מרגישה לא בנוח עם שמלתה ומסדרת אותה על גופה באי נעימות, וברגע צילום התמונה ביתה צופה בה במבט תמוהה.

הפרסומת משתייכת לסוג הפרסומת הרגשית אשר עובדת על הפן האמוציונלי, בפרסומת זו המטרה היא לרגש את הצופים כדי שיתמכו במסר המוצר.
בפרסומת שימוש בסיסמה: "האופן שבו ביתך מרגישה כלפי יופייה, מתחיל באופן שבו את מרגישה כלפי יופייך" כלומר כשאת אוהבת את עצמך, הבת שלך תאהב את עצמה.
את הפרסומת מלווה מוזיקה מרגשת אשר בה שרה אישה בעלת קול רך עדין אשר מסר מילות השיר הוא הייחול לחיות ללא פחדים.
בתחילת ובסוף הפרסומת יש פנייה ישירה אל הנשים- האימהות- אשר מופצר בהן כי האושר של ילדותיהן תלוי באושרן עצמן, וכי אם הן לא יאהבו את עצמן אז גם הבנות שלהן לא יאהבו את עצמן.

למעשה כל הפרסומת נראת ככאילו חברת הקוסמטיקה דאב באה למעשה לתמוך באושר האמהות והבנות ואף בדימוי גופן החיובי והעצמתן- כאשר בפרסומת מוצגות תמונות מאירועים בהן נשים לא הרגישו בנוח ואפילו נכתב בפרסומת שחור על גבי לבן: "דאב מלווה אותך ואת ביתך ביצירת רגעים של יופי אמיתי"  -אך למעשה כל הפרסומת הזו היא כדי לקדם את חברת דאב ואת המוצרים שלהם.
בסוף הפרסומת יש קישור אל האתר של דאב כדי ליצור אלבום תמונות אישי- כמו האלבום שבפרסומת- וכך למעשה מוצגים דאב כתומכים באושר ובביטחון שלנו, אך למעשה כל מטרתם הם שנרכוש את מגוון המוצרים שלהם.

khj.png
צילום מסך מתוך הסרטון בערוץ היוטיוב של חברת דאב

המסר- "האופן שבו ביתך מרגישה כלפי יופייה, מתחיל באופן שבו את מרגישה כלפי יופייך" כלומר כשאת אוהבת את עצמך, הבת שלך תאהב את עצמה.
המוען- חברת דאב.
הנמען- האמהות, הנערות והבנות אשר צופות בפרסומת.
אמצעי התקשורת- פרסומת טלוויזיונית.


מיתוסים בפרסומות

מיתוס הוא סיפור בעל כוונה ומסר משמעותי, הנוגע לעצם הקיום האנושי. הוא מבטא רעיונות ואמונות פילוסופיים, דתיים, מוסריים, אידיאולוגיה או השקפת עולם חברתית. למיתוס יש עוצמה רגשית, יש בו גרעין של מציאות והוא נתפס בקבוצה תרבותית מסוימת ובתקופה מסוימת, כמייצג אמת שאינה ניתנת לוויכוח או לערעור.

פרסומות משנות החמישים ופרסומות בימנו

פרסומת ישנה:

 

הפרסומת המוצגת כאן היא פרסומת של חברת חשמל משנות ה50' במדינת ישראל.
בפרסומת אינם מוצגים שחקנים  אלא רק נשמע בקריינות קול אישה וקול גבר.
בפרסומת מציגים בעזרת חרוזים ודוגמות שונות כמה קל, נוח וכדאי השימוש בחשמל.

בתחילת הפרסומת רואים 3 חיצים נורים אל המטרה- בהמשך שלושת החיצים מסמלים את 3 הפעולות הקלות שנעשות באמצעות החשמל בשילוב חרוזים, למשל:
"אחת- נקי ונוח, שתיים- בלי כל כוח, שלוש-מהיר וקל" וכאן גם נכנסת אחת מהסיסמאות שבפרסומת: "מהיר וקל- השימוש בחשמל" או למשל "יוצא מן הכלל השימוש בחשמל'.
בהמשך הפרסומת מדגים הקריינים באמצעות כלי בישול חשמליים שונים כמה נכון הוא השימוש בחשמל, דוגמה לך היא אמירתם "תחסוך בחשמל מאמץ וגם זמן" הם מציגים את השימוש בחשמל כדבר הנכון והלגיטימי ביותר לעשות.
הם משתמשים במילים כמו "יוצא מן הכלל" כדי להאדיר ולהעצים עד כמה מעולה הוא שימוש בחשמל, אמצעי הגזמה זה נמשך גם כאשר הם מספרים עד כמה יחמיאו האורחים על האוכל ועל הקפה, הם גם מציינים כי "הרי כבר בכל קיר יש שקע חשמל"- כלומר מי שאין לו את שקע החשמל הוא פרמטיבי ולא מתקדם כמו כולם. 
הם גם מציינים כיצד באמצעות החשמל ''ארוחה לחמש נפשות תעלה רק 7 אגורות"- החשמל מוצג כזול ונוח לכל מאן דבעי.
בסוף הפרסומת שוב חוזרים החצים, והקריינים משתמשים בהם כאמירה לכך שהם כבר משתמשים בחשמל ושכעת תור הצופה- "החץ שלנו כבר מוטל, החץ שלך הוא חברת החשמל".
פניית המסר בפרסומת זו היא רציונלית –שכלית: גישה זו מבוססת על ניסיון לשכנע ולהעביר מידע על פעולתו של המוצר, התועלת העולה ממנו ויתרונותיו הברורים.
בפרסומת מגוון רחב של סיסמאות שמטרתן להזכיר לצופה את המוצר, סיסמאות מהפרסומת: 

"מהיר וקל- השימוש בחשמל", "יוצא מן הכלל השימוש בחשמל', "תחסוך בחשמל מאמץ וגם זמן", "יותר חשמל פחות עמל".
במהלך הפרסומת מתנגנת מוזיקה ישנה שאז הייתה נחשבת לתקופתית.
בפרסומת ישנם שימוש בהגזמות ואי דיוקים, למשל כאשר אומרים הקריינים "תחסוך בחשמל מאמץ וגם זמן" זוהי הגזמה, וגם כאשר הם מכריזים כי באמצעות חשמל  "ארוחה לחמש נפשות תעלה רק 7 אגורות".

במהלך הפרסומת כולה ישנה פנייה ישירה של הקריינים אל הצרכן.

המסר- "יותר חשמל פחות עמל" השימוש בחשמל הוא מומלץ ביותר.
המוען- חברת החשמל.
הנמען- הצופים בפרסומת.
אמצעי התקשורת- פרסומת בקולנוע.

פרסומת חדשה:

הפרסומת המוצגת כאן היא פרסומת של חברת חשמל בשנת 2016.
הפרסומת היא באווירת סיפור תיבת נוח אשר בנה נוח לפני בוא המבול והעלה על התיבה חיות מכוון שהמבול הקרב בא להשמיד את הארץ. 
הפרסומת נערכת בתל אביב, באזור כיכר רבין והערייה (אשר משמשים כרקע בולט).
בתחילת הפרסומת רואים את תקע, אשר מגלם את נוח, ליד תיבה גדול הנקראת "תיבת תקע"  והוא מאיץ בכל החיות לעלות מהר "לפני שיגיע החורף ואיתו המבול" כמו בסיפור תיבת נוח התנכ"י. עתה רואים את שקע בא לעלות לתיבה- אך נעצר כאשר בצפצף במתקן אבטחה מודרני בגלל שאין לו זוג לעלות עימו לתיבה. תקע מביא לשקע צפדע כדי שיוכל לעלות לתיבה, וכאשר שקע מנשק את הצפרדע היא הופכת בכמו מעשה קסם לאיש חברת חשמל-בדומה למעשיית דיסני בה הפכה הצפרדע לנסיך.
איש חברת החשמל מרגיע את תקע ומסביר לו שאין לו למה לחשוש מהחורף כיוון שבחברת החשמל הם נערכים לקראתו. איש החשמל מפרט כיצד חברת החשמל פועלת לקראת החורף ואף מסבירה כיצד גם האנשים שבבית יכולים לעזור.
בסוף הפרסומת מוצגים אמצעי התקשורת בהן ניתן לפנות אל חברת החשמל, ולאחריהם קטע קומי המראה את היונה מביאה עלה של זית (כמו בסיפור המקראי) אך תקע אומר בלעג: "עלה של זית? הזמנו סביח".

פניית המסר בפרסומת זו היא רציונלית –שכלית: גישה זו מבוססת על ניסיון לשכנע ולהעביר מידע על פעולתו של המוצר, התועלת העולה ממנו ויתרונותיו הברורים.
בסוף הפרסומת מופיע מסך שעליו רשום את סיסמת חברת החשמל: "איתך בכל רגע".
המוזיקה
בפרסומת היא מעין מוזיקת רגע קלילה- ישנם שתי מוזיקות שמתחלפות באמצע הפרסומת. הפרסומת מלווה בקולות אודיו הקשורים לסביבה: קולות של חיות, מזג האוויר, צליל קסם וכדומה.
הפרסומת עצמה הומוריסטית ומצחיקה בשל היותה מבוססת על סיפור נוח- שר נערכים בו שינויים לתקופה המודרנית.

בפרסומת ישנה גורם סמכות– אשר הוא איש חברת החשמל אשר מסביר כי אין מה לחשוש ומעורר ביטחון בצופים.
שימוש בהגזמה ובמעט הפחדה ניתן לראות כאשר תקע מפריז בערך גדולתו של האסון היכול לבוא בבוא החורף.
כיכר רבין עצמה היא מיתוס ישראלי אשר משמש כזיכרון לאומי לכולנו בשל רצח רבין.

המסר- "איתך בכל רגע" כלומר חברת החשמל נמצאת שם בשבילך מתי שרק תצטרך.
המוען- חברת החשמל.
הנמען- הצופים בפרסומת.
אמצעי התקשורת- פרסומת טלוויזיונית.

 

המיתוס בשתי הפרסומות הוא שהשימוש בחשמל הוא הכי טוב עבורך.
בכל פרסומת רואים זאת אחרת- בפרסומת הראשונה מראים כי החשמל יקל על חייך וכי שימוש בו הוא הכדאי ביותר כדי שאתה (הצרכן) תפיק את המיטב,
ואילו בפרסומת השנייה רואים זאת כאשר איש חברת החשמל מסביר כיצד לנהוג לקראת החורף- כי הרי לחברת החשמל שממנה אנו צורכים באמת אכפת מאיתנו.

לפי לדעתי יש שינוי במיתוס מכוון שעם השנים ישנה מודרניזציה אשר משפעה על תפיסת הצרכנים, ולכן כל מערך הפרסומות משתנה גם הוא- דברים אשר היו נמכרים בשנות ה50' לא היו נמכרים כיום באותה הגישה.
המיתוס משרת את המוען והנמען כאחד- המוען לא יכול למכור לנמען אם המיתוס אינו הגיוני בעינו.
לפי דעתי למיתוס לפרסומת ולחברה קשר מעגלי.
המיתוס משפיע על תפיסת החברה- כתוצאה מכך הפרסומת מתאימה את כוונותיה כלפי החברה.
באוצה מידה ניתן להגיד כי החברה יוצרת את המיתוס ולכן גם בין השניים קיים קשר גומלין.


 ייצוג נשים בפרסומות

אופן הייצוג של גברים ונשים הוא דבר מרכזי בהבנת תרבויות בחברות שונות. ניתן לנתח את היחסים המגדריים דרך מודעות הפרסומות.

פרסומת ישנה:

 

הפרסומת המוצגת כאן היא פרסומת של חברת אמקור (בכיכובו של אריק איינשטיין) בשנת 1969.

הפרסומת מתחילה כאשר רואים זוג שרק נישא זה עתה עולה במדרגות- אפשר להבין זאת ממוזיקת החתונה שברקע והבגדים שהם לובשים.
הזוג נראה שמח ומאושר, הם באים להכנס אל הבית אך שנייה לפני הגבר נושא את האישה על ידיו- מנהג עתיק יומין אשר בעניי מסמל שהגבר שולט באישה, ומרים אותה כאילו היא חפץ.
כאשר הם בדירה עצמה הזוג מחליף מבטים מאוהבים ומביטים אל עבר הבית שריק מרהיטים- יש להדגיש כי הגבר עדיין נושא את האישה על ידיו (וישא במהלך כל הפרסומת),
ברקע שומעים את הקריין אומר: "האם זהו בית החלומות שהבטחת לאשתך?"
השימוש במילים "הבטחת לאשתך" וכן הפנייה לגבר בלבד מעידים ככאילו שהאישה היא חלשה ולא מסוגלת להשיג דברים בזכות עצמה ולכן היא צריכה גבר שידאג לה, מה גם שאין לאישה מילה בבחירת הדברים- שכן זהו נושא שרק הגברים עוסקים בו, בענייני ההחלטות. 
השניים מביטים זו אל זה ומוזיקת החתונה מתחלפת במוזיק השמחה- הבעל מניף ידו שוב אל עבר הבית שכעת מופיעים בו מגוון מוצרי אמקור השונים- רדיו, ארון, מזגן, מכונסת כפיסה, מכונת אספרסו וכדומה. הקריין ממשיך לספר על המוצרים ועל המבצעים.
בסוף הפרסומת אומר הקריין "פנה מיד אל כל בית מסחר המפיץ את מוצריי אמקור"
הציווי של הקריין במילה "פנה" היא בלשון זכר- כלומר רק גברים צריכים לפנות אל בתי העסק כראוי לתפקידם, ועל הנשים לא לעסוק בענייניהם של הגברים.

ניתוח ייצוג הנשים בפרסומות על פי גופמן

גובה- האישה נמוכה וקטנה בעוד שהגבר גבוהה ומרשים.
ציות- האישה מסתכלת לעבר הבית כאשר ידו של הגבר מורה לה לעשות זאת- דבר זה הפך אצלה לאינסטינקט בסיסי.   
המדרג התפקידי- התפקיד של האישה בפרסומת הוא להתבונן כדברי הגבר והיות המושא שצריך לדאוג לו. התפקיד של הגבר הוא להוביל את האישה אל הבית ולהיות זה שדואג לכל הצרכים. האישה מיוצגת כחסרת אופי ועליה לעשות כדברי הגבר.

 

פרסומת חדשה:

הפרסומת היא של חברת אריאל למוצר הקפסולה שהם מציגים- אשר מכיל בתוכו את כל הנדרש כדי לכבס את הכביסה.
בפרסומת מוצגים השלבים השונים הנראים כמעיקים- של כיבוס הכביסה, ועד כמה פעולה זו יכולה להיות קלה יותר ואף להתקצר במידה והאנשים ישתמשו בקפסולות המכונה של אריאל ג'ל.
בפרסומת מי שמדגימים את את השלבים הם גברים ונשים, אך עדיין ניתן לראות רוב נשי;
כאשר באים להראות כמה טוב המוצר מי שמדגמנת אותו היא אישה, ולא גבר.
כאן שוב מוצגת העמדה שמקומן של נשים הן כעקרות בית ולא מעבר לזה.
נוסף על כך אותה אישה המציגה את המוצר מאופרת- בשונה משאר הבנות שבפרסומת- כדי למכור את המוצר מראים לנו אישה יפה כדי שנתפתה, זהו שימוש בזוי בנשים.

ניתוח ייצוג הנשים בפרסומות על פי גופמן

מגע נשי- האישה שמדגמנת את המוצר נראה נקייה, לבושה יפה ומאופרת. היא מקפצת לה בקלילות ומעניקה תחושת נוחות והנאה.
ציות- במקרה זה הגברים והנשים כאחד עושים את מה שהאישה שמדגמנת את המוצר אומרת להם.    

המדרג התפקידי – מה התפקיד של האישה פה הוא להציג את המוצר ולשכנע את הצרכנים לקנות אותו.

 

לדעתי חל שינוי בייצוג הנשים בפרסומות מקום המדינה ועד היום.
השינויים שחלו הם בלבוש האישה ובמראה החיצוני- לבוש שהיה מקובל כיפה או כמושך פעם אינו בהכרח כזה גם כיום- כנ"ל לגבי מודל היופי, תספורות או תבניות גוף השתנו גם הן עם השנים. כיום אמנם ניתן למצוא נשים גם בפרסומות חוץ מדברים הקשורים לבישול ולניקיון- אך אלו בדרך כלל הם דוגמנות שהיא שימוש במראה האישה כדי למכור את המוצר.
השינויים חלו בהתאם להתפתחות המדינה, החברה והתרבות.


קמפיין פרסום- פרוייקט גמר

  • בעיה אזרחית: הנושא שבחרנו להתמקד בו בעבודה הקבוצתית שלנו הוא דימוי גוף. הבעיה האזרחית היא דימוי גוף שלילי שנוצר בעיקרי בקרב בני נוער, ובמצב קשה עלול להוביל להפרעות אכילה.

  • קהל היעד: קהל היעד של הפרסומת שלנו הוא בעיקר בנות נוער וילדות, אך מתאים לנשים בכל הגילאים.
  • הגדרת המסר: המסר של הפרסומת הוא שכל אחת מושלמת בדרך שלא, ולא צריכה להתאים את עצמה לאידיאל יופי מסויים. פניית המסר היא רגשית במטרה לחזק את תחושבת האהבה העצמית של כל אחת לגופה.
  • מטרת החשיפה התקשורתית: להעלות מודעות לדימוי גוף שלילי בקרב נות נוער וילדות, במטרה לגרום לכל אחת להסתכל באופן יותר חיובי על הגוף שלה, ולהבין שהיא מושלמת כמו שהיא והיא לא צריכה לנסות ולהתאים לשום אידיאל.
  • החלטת מדיה: פרסומות ביוטיוב, העלאת הפרסומת לפייסבוק ולאינסטגרם, פרסומת טלוויזיונית.


פרסומת שחייבים לראות